2018-01-03 14:00:00
NOVOROČNÍ DOPIS MARTINA RAPAPORTA
Martin Rapaport je předsedou a zakladatelem společnosti RAPAPORT, která vydává jediný mezinárodně uznávaný velkoobchodní ceník diamantů. Každoročně zasílá dopis odběratelům ceníku RAPAPORT, ve kterém předpovídá, jak se bude diamantový trh vyvíjet v dalším roce. Jestliže Vás jeho prognóza zajímá, přečtěte si následující volný překlad dopisu.
4. ledna 2018
Milí přátelé,
vše nejlepší do Nového roku.
Jsem potěšen, protože Vám mohu oznámit, že celkový výhled poptávky po přírodních diamantech je pozitivní a zlepšující se. Vánoční sezóna ve Spojených státech amerických se ukázala jako velmi dobrá a očekávání jsou vysoká i pro oslavy Čínského nového roku. Vzhledem k novým daňovým zákonům v USA a potenciální stimulaci fiskální politiky v USA ve formě obrovských výdajů na infrastrukturu očekáváme, že tento pozitivní trend bude pokračovat i napříč rokem 2018.
Čína se také probouzí se stálou poptávkou po zásnubních prstenech s diamantem. Mezitím co éra extrémního růstu je u konce a trh v Hong Kongu je neklidný, tak čínský spotřebitelský trh je silný, stabilní a rostoucí. Čínská politika jednoho dítěte založena v roce 1979 a ukončena v roce 2016 má za následek závažný nedostatek žen. V konkurenčním boji o manželku, jsou muži velmi vázáni na nákup diamantů. Navíc rostoucí čínská ekonomika a střední třída vedou k udržitelné a konstantní poptávce.
Mezitím co roste poptávka, marže zůstávají pod tlakem. Brusiči a obchodníci jsou pod tlakem způsobeným vysokou cenou surových diamantů a potřebou udržovat vysoké skladové zásoby, aby podpořili maloobchodníky. Maloobchodní prodejci čelí náročné konkurenci ze strany internetových prodejců, kteří mají nižší náklady a ceny. Spotřebitelé se zaměřují na internet, a naopak odcházejí z obchodních domů, protože nákup je navíc pohodlnější. Nezávislí klenotníci jsou světlým bodem, protože nabízejí více osobní zážitek z nakupování nežli internet („toto se netýká VVDiamonds! :-)“ ). Každý se ale kouká přes jejich ramena, neboť jim Amazon uzmul zákazníky a s 18% nárůstem internetových prodejů zakončil tuto vánoční sezónu.
Není to ale jen distribuční systém, který se mění. Jsou to lidé. Nová generace západních klientů se táže na hodnotu a na hodnotu diamantů. Pravost je novou měnou ve světě, kdy každý vidí všechno všude. Generace „Já“ se stala generací „My“ ve světě elektronické společnosti nekonečné sociální propojenosti. Kdo jsi, jaký jsi, proč jsi jsou důležité otázky ve vesmíru sociální zodpovědnosti. Mileniálové společně vyrůstají z jejich skupinového myšlení a začínají hledat vlastní pozitivní originalitu jedince. Oni budou jedni z našich nejlepších klientů.
Rok 2018 bude skvělým rokem pro ty, kteří se dokáží přizpůsobit změnám s prosperitou. Externí ekonomické síly poskytnou pozadí ekonomického rozvoje, zatímco bleskově se měnící zákaznické sociální prostřední bude otevírat a zavírat dveře k příležitostem. Zatímco marže na straně nabídky zůstanou nízké, ti, kteří porozumějí a přizpůsobí se potřebám a tužbám jejich zákazníků, budou prosperovat. Tajemství úspěchu bude být lepším nežli jen samotný produkt. Je na čase přestat se soustředit na samotný produkt, ale soustředit se na zákazníka.
Přeji Vám a Vašim blízkým zdravý, bohatý a šťastný nový rok.
Martin Rapaport
Za případné nedokonalosti překladu se omlouváme. Můžete si jej sami přečíst v originále.
Vše nejlepší do nového roku!
VVDiamonds